Published on oktober 21st, 2015 | by Irene van den Berg

Waarom zijn Nederlanders financieel lui?

Bij het televisieprogramma Beleggen International werd ik uitgenodigd om te praten over het (luie) gedrag van de Nederlandse consument. Beleggen International is een talkshow op RTLZ over als economie, geld, leiderschap, kunst, media, mode, politiek, werken en opvoeden – kortom: het leven zelf. Maar wel met aandacht voor de financiële implicaties van een en ander. In iedere uitzending ontvangen presentator Wilfred Genee en zijn vaste tafelheer Valentijn van Nieuwenhuijzen, econoom en beleggingsstrateeg, twee wisselende gasten. In deze aflevering bespraken we het gedrag van consumenten in Nederland en China. Mijn mede-gast was China-deskundige Bettine Vriesekoop. Allebei moesten we ook antwoord geven op een persoonlijke geldvraag.


About the Author

is onafhankelijk (onderzoeks)journalist en schrijft over sociale en ecologische kwesties, zoals armoede, klimaatverandering en de keerzijde van de consumptiemaatschappij. Haar publicaties verschijnen onder meer in OneWorld, NRC en Vrij Nederland.



Comments are closed.

Back to Top ↑